EN NL | IT

EN NL | IT

Conventies en workshops

Presentaties en workshops over strategieën voor bevlogenheid van werknemers op de werkplek

Bevlogenheid en geluk ondersteunen productiviteit en profijtabiliteit

Te vaak zijn werknemers niet volledig verbonden met de kernwaarden van hun werkgever. Dit zorgt voor stress bij individuen en wrijving binnen teams en in organisaties. Iedereen lijdt: de productiviteit daalt en mensen melden zich ziek met stress gerelateerde klachten en ziekte.


Naast onze adviesprogramma's voor individuele organisaties, bieden wij onze 'Make Your Choice'-reeks presentaties en workshops aan.


De serie is beschikbaar in het Nederlands en Engels

Value to Profit

Keynote| Managementteams

Het Value-to-Profit-model biedt organisaties een nieuwe manier om medewerkersbevlogenheid te koppelen aan bedrijfsdoelstellingen en winstgevendheid. Een van de belangrijkste onderdelen van het werk is uw eigen inzetbaarheid. Of u nu de CEO bent of een nieuwe stagiair - we moeten allemaal weten vanuit welke kernwaarden onze inzetbaarheid gevoed wordt en wat dit voor ons kan betekenen.


De moderne werkplek verandert snel. De betekenis van goed werkgeverschap verandert omdat met name jonge werknemers definiëren hóe ze willen werken. Het Value-to-Profit-model helpt u meer inzicht en begrip te krijgen over medewerkersbetrokkenheid, kernwaarden, verantwoordelijkheid en inzetbaarheid.


Het Value-to-Profit-model brengt belangrijke bijdragen samen van de volgende experts:


  • Het Job-Demand-Resources-model, Prof. Dr. Arnold Bakker et al. (Erasmus Universiteit)
  • Het Unwritten Ground Rules-model, Stef du Plessis en Steve Simpson
  • Het HELD-model, Dr. Bas Kodden, Nyenrode University (NLD)
  • Accountability-model, Sam Silverstein
  • Inzetbaarheidsmodel, TNO Innovation for Life (NLD)
  • Golden Circle, Simon Sinek et al.
  • Betrokkenheid en krachtzoeker door Gallup

Meer winstgevendheid met meer bevlogenheid

Keynote-presentatie en/of workshop | Directie, HR-professionals

Het is mogelijk om de winstgevendheid op verschillende manieren te verhogen, bijvoorbeeld door kosten te verlagen, output per uur te verhogen of prijzen te verhogen.


Het bovenstaande klopt. Maar de meest succesvolle en duurzame manier om de winstgevendheid te verhogen is door het vergroten van de bevlogenheid van medewerkers (ook bekend als werkgeluk).


Het begrijpen en kennen van uw kernwaarden staan centraal voor de bevlogenheid.


Zowel werkgevers als werknemers hebben hun eigen kernwaarden. Wanneer de persoonlijke kernwaarden en de kernwaarden van het bedrijf op één lijn liggen, zie je onmiddellijk meer betrokkenheid, productiviteit en winstgevendheid.


In deze keynote/workshop gaan we dieper in op de achtergronden van het ABC van Bevlogenheid:


  • Het belang van het geven van meer Autonomie aan mensen
  • Het creëren van het Betrokkenheid, bij een team te horen
  • Investeren in de Competentie van mensen. En koppelt aan de D van Doelstelling!!


Dit ABC leidt tot de D van Doelstelling, want samen helpen deze om uw organisatie succesvoller te maken. Naast een hogere productiviteit, klantgerichtheid en winstgevendheid kunt u ook rekenen op een verminderd ziekteverzuim en een lager verloop. U gaat over het algemeen meer werkgeluk, medewerkerstevredenheid en (werk)loyaliteit ervaren.

Met uw kernwaarden in beeld blijft u langer inzetbaar.

Keynote of workshop | Medewerkersteams

“Duurzame inzetbaarheid” is een relatief nieuw woord.


Mensen raken gewend aan het feit dat we meer jaren in het arbeidszame leven spenderen dan vorige generaties.


Tegenwoordig leven we langer, we beginnen op latere leeftijd met werken en werken langer door. Om langer te kunnen werken, is het erg fijn werk te vinden dat u heel graag doet. Een baan die geluk en voldoening geeft En waar we ons bed gemotiveerd voor uitkomen.


Om dit te kunnen is het belang om uw overtuigingen en kernwaarden te kennen. Welke waarden zijn voor u zo belangrijk dat u daar niet over in discussie wil gaan?


Wanneer u deze kernwaarden helder hebt, kunt u beter een keuze maken over een baan of functie die écht bij u past.


En hoe meer u kunt geniet van uw werk en leven. Hoe eerder u uw persoonlijke kernwaarden scherp hebt, hoe meer het u zal helpen om op lange termijn inzetbaar te zijn én blijven. Het bevordert uw persoonlijke ontwikkeling en carrière.

Paul ter Wal

Certified Speaking Professional (CSP), Professional Speakers Australia en Fellow (FPSA), Professional Speaking Association.

Paul vertaalt maatschappelijke trends naar de hedendaagse markten, Dit doet hij op het gebied van HB, vitaliteit, inzetbaarheid en gezondheid. Hij is een internationaal bekende inzetbaarheids- “explorer” en architect op het gebied van arbeidsgezondheid. Al meer dan 20 jaar spreekt, adviseert en traint hij leidinggevenden, HR-directeuren en medewerkers.


Paul, jurist gespecialiseerd in arbeidsrecht en sociale zekerheid, was voorheen adjunct-directeur van een ziekenfonds. Paul’s interesse in inzetbaarheid begon met zijn adviescarrière bij Sovac, nu Capgemini.


Tegenwoordig is Paul een professionele spreker, consultant en strategisch adviseur, gespecialiseerd in de 'gezonde werkomgeving'. Hij is gastdocent aan de Universiteit van Maastricht, in het masterprogramma 'Work, Health and Career' en kerndocent bij Scolea,

View Details
- +
Sold Out